Zo de wind waait……

3 oktober 2022 - La Linea de la Concepción, Spanje

Translate button below⬇️

We zijn alweer zo’n twee weken verder en nog steeds in Gibraltar. Wat vliegt de tijd toch razendsnel voorbij!!

The Rock krijgt vaak mooie wolken

Het was de bedoeling dat we van hieruit onze weg zouden vervolgen naar de Franse zuidkust voor een paar mooie evenementen (zie vorig verhaal) met leuke ontmoetingen. Echter, de Mistral en andere heftige winden bleven maar roet in het eten gooien. We volgden de weerberichten op de voet om te zien wanneer de mogelijkheid zou ontstaan om de 800 zeemijlen naar Frankrijk/Monaco te zeilen. Helaas kwam die niet!!
De Middellandse Zee staat ook wel bekend om dit weertype in herfst en winter en het zal ook steeds kouder worden met regen…..Brrrr…..we vinden inmiddels 20 graden al erg fris :-))
Dus….oké, dan gaan we nu de andere kant uit :-) We gaan naar Madeira en vervolgens naar de Canarische eilanden. Hoogstwaarschijnlijk vertrekken we woensdag en we hebben er zin in om weer naar een andere omgeving te gaan.

Maar hoe ervaren we het eigenlijk om weer eens een paar weken op dezelfde plek te blijven?  Nou, dat is ook wel weer even wennen hoor! Het wordt dan eigenlijk weer gewoon dagelijks leven en zo af en toe zelfs saai! Gelukkig zorgen doorgedraaide  wereldleiders en bizarre wereldgebeurtenissen er wel voor dat wij toch hele gesprekken kunnen voeren over de ins en outs van de mensheid. Niet dat we daar trouwens nou zo vrolijk van worden, maar het kan niet altijd feest zijn bedenken we dan maar :-).                                 Boodschappen halen promoveerde zo af en toe tot een uitje :-)) Uiteraard wel extra opgeleukt met een gezellig terrasje!

Hoe dan ook, het is wel heel goed om weer eens even rustig je ervaringen en gedachten te ordenen. Eigenlijk wel essentieel om weer nieuwe plannen te maken en daar weer naar te kunnen uitkijken. En dus weer verder met ons redelijk klimaatneutrale 'huis' een andere mooie beleving op te zoeken…..We hebben sinds ons vertrek uit Nederland hoofdzakelijk op zonne- en windenergie geleefd! Koken, stofzuigen, wasmachine en elektronische apparatuur worden van stroom voorzien….de generator is vrijwel niet gebruikt!! Dat geeft een zeer goed gevoel!

Vandaag hebben we vrienden ontmoet die met de Arc gaan meedoen ( evenement waarbij veel zeiljachten eind november vanaf Gran Canaria de Atlantische Oceaan oversteken naar het Caribisch Gebied) en vanavond gaan we gezellig met elkaar eten.

Axonite Gibraltar

Goed, dit was het voor nu….heb het allemaal goed en blijf gezond!!

Klaar voor de volgende ronde!

1. Sabine:
    3 oktober 2022
    Een glaasje Madeira my dear is altijd nog beter dan bier! Leuk plan! Plannen maken is wel aan jullie besteed! Wat zien jullie er trouwens gezond en gebruind uit. Jaloersmakend.....lekker slapen en morgen gezond weer op, goede reis woensdag! Liefs van ons
  2. Wilma:
    18 oktober 2022
    Mooi verhaal weer, en ook leuk jullie op de foto’s te zien!!