Bericht van overwinteraars :-)

23 februari 2023 - Las Palmas de Gran Canaria, Spanje

Translate button below⬇️

Hoi allemaal, na al enige reacties te hebben gekregen of het nog wel goed gaat met ons…..ja zeker, het gaat goed 🙂 met ons!! Het klimaat hier op de Canarische eilanden is prima om de 'winter' door te brengen. Ten minste, tot en met december. Januari en februari zijn tot nu toe een stukje frisser met regelmatig wat regen. (15 graden is wel het minimum)

Koud hier Brrrrr.....

We zijn al zo verwend met aangenaam weer dat we het nu regelmatig koud vinden, maar dan denken we even aan Nederland en prijzen ons gelukkig 😁. Net als bij jullie voelen we echter nu zo af en toe het komende voorjaar als het zonnetje even tevoorschijn piept….en net zoals bij jullie doet het ook ons goed die weldadige warmte weer te voelen!

Gran CanariaGran CanariaGran CanariaGran CanariaGran CanariaGran CanariaGran CanariaGran CanariaGran CanariaGran CanariaGran CanariaGran CanariaGran CanariaGran CanariaGran CanariaGran CanariaGran CanariaGran CanariaGran CanariaGran Canaria

We hebben ondertussen het eiland verkend (hele mooie ruige natuur) , vrienden hier ontvangen, met andere zeilers hier gezellige tijden beleeft en ook zeééér veel geluierd. Zo veel, dat we ons gingen afvragen of we nu toch wel 'ouder' werden…..Maar gelukkig kwam het verlossende antwoord van een bevriend stel dat al jaren dit zeilersleven beleeft……het vergt tijd om te leren relaxen na een druk leven en dit leven met al zijn onzekerheden en spontane wendingen relaxt te kunnen omarmen…..En gaandeweg beginnen we dit meer te snappen en geven we ons over aan deze andere periode in ons leven. Leven in het nu……of wordt dit nu te spiritueel ?? 🤔😵‍💫😂

De Sensation is geweldig om op te wonen en in mei mag ze weer met ons het ruime sop kiezen. We laten haar voorlopig in de haven van Las Palmas liggen

In de haven van Las Palmas

en gaan zelf voor een maandje terug naar Nederland. Met onze scheepskat Noa!

Scheepskat Noa

Hoewel we inmiddels van haar houden, twijfelen we nog of we haar toch niet beter vaste grond onder de voeten moeten gunnen. In Nederland hakken we de knoop door.
16 maart komen we aan op Schiphol en we kijken er naar uit om velen van jullie weer te ontmoeten. We mogen in Nederland de motorboot van vrienden als 'thuishonk' gebruiken (superlief) , maar zullen ook veel op pad zijn. De Daidalos is nog niet klaar, maar in april zal de schilder er mee gaan beginnen, dus hopelijk kunnen we daar nog wat van zien.

Tot in maart/april !! Lieve groet vanaf de Sensation.

1. Jacques:
    23 februari 2023
    Fijn om wat van jullie te horen, wij zijn in Belize en vertrekken half maart richting bay islands van Honduras om 21 april over de rio Dulce bar te gaan en 28 naar nl te vliegen. We zien jullie fusa wrschlk niet. Goed goan