Hè hè........

13 november 2023 - Las Palmas de Gran Canaria, Spanje

TRANSLATE-button below⬇️

Las Palmas herfst 2023

Tja, het werd even een wat langer verblijf in Las Palmas......nou ja, even?? We zijn hier nu al een jaar!!!🤔🤪 Vooral door het heerlijke klimaat want dat is echt fantastisch. Nauwelijks regen en meestal dus mooi weer. In de zomer wel bloedheet in de zon, maar een plek in de schaduw is dan weldadig. Lui wordt je er overigens wel van in die hitte. En ik wist dat ik kon zweten, maar dit liep de spuigaten uit!

Werken aan de boot (houdt nooit op), weer eens oude hobby's oppakken (ik probeer weer piano te gaan spelen (zie filmpje), lezen, nieuwe recepten uitproberen,

Gezond!! gezond brood.

genieten van (nieuwe) ontmoetingen met zeilers en lokale bevolking, zwemmen en veel Spaans leren (heel handig want veel Canaries en Spanjaarden kunnen geen Engels)....een greep uit ons dagelijks leven.

Momenteel zitten we uiteraard, net als jullie, in de herfst

El otoño De herfstEl otoño-herfst.

maar dan anders.....gemiddeld 25 graden en frisse avonden 🤣 Het leeft zoóó heerlijk als je alsmaar buiten kan zijn en dan ook nog op je fantastische boot....in de haven en nu weer sinds een aantal weken voor anker.

Het is ook een jaar geweest van onze vorm zoeken in een totaal ander leven. Een nieuwe modus vinden waar je allebei gelukkig mee kunt zijn. Het botst regelmatig tussen ons, maar inmiddels lijken we in een wat rustiger vaarwater te zijn gekomen. Het was dus ook goed om zo lang de tijd te nemen....Blijkbaar hadden we dat nodig. Met een zeer goed gevoel laten we Gran Canaria in ieder geval achter ons. Een jaar dat voorbij is gevlogen en waar we toch eigenlijk ook erg van genoten hebben! En ... dat alles in die dagelijkse dosis afgrijselijke tragedies die er momenteel in de wereld plaatsvinden! Een diep besef van hoe bevoorrecht we zijn is het gevolg!

Maar nu lijkt het er toch echt van te komen dat we weer eens verder gaan. De Kaapverdische Eilanden staan zoals jullie weten op het programma. 800 mijl voor de boeg, met genoeg wind 5 a 6 dagen zeilen. En... zoals we het nu zien gaan we donderdag de zeilen ontstoffen. Alles weer eens zeevast zetten, watervoorraad aanvullen, verse groentes en fruit binnenslepen, bijboot van aangroei ontdoen en weer aan dek etc.

Voor wie dat leuk vindt, we zijn nu, ook op de oceaan, (via satelliet) te volgen via ''https://share.garmin.com/  SENSATION'' (zonder '' in Google invoeren)

Garmin Inreach mini 2 Garmin Inreach.

Via deze site kunnen jullie onze route op zee volgen en via SMS zullen wij er op die kaart wat bij vermelden onderweg. Als jullie ons tijdens de overtocht een SMS willen sturen (maximaal 160 tekens) kan dat ook...daar zit in ons abonnement geen limiet aan en zouden we erg leuk vinden!

Zodra we op de Kaapverdische Eilanden (buiten Europa) zijn aangekomen, houdt deze satellietverbinding weer op en verloopt communicatie van/met ons alleen nog via internet. (Beeld)bellen/appen kan dan alleen nog via whattsapp/facetime op onze eigen telefoonnummers!

Dit is het voor nu....we gaan in de voorbereiding om hopelijk donderdag te vertrekken!

Lieve groet van ons aan jullie allen (en voor degenen die nu al weer snotterend en hoestend door het leven gaan....beterschap!! ) ⚓️⛵️🏝

1. Sabine en Hans:
    13 november 2023
    Een hele goede voorbereiding en in gedachten varen we met jullie mee over zee, dikke kus!🥰
    Hans en Sabine
  2. Klaas v Doesburgh:
    24 november 2023
    beste luitjes: Ik heb jullie reisverhaal gelezen, en nu verder met jullie reis.
    Maar doe mij een plezier, geen problemen meer e d laten we dat afspreken.

groetjes

Klaas en Rita