Laatste weken in Nederland.

28 april 2022 - IJsseloog, Nederland

Translate button below!!⬇️

We beginnen deze blog/vlog in de laatste weken voor ons vertrek uit Nederland. Het is voorjaar 2022 en zeilend gaan we met de SENSATION, een Dykstra 72,

Sensation IJsseloog 2022         Sensation onder zeil

naar waar de wind ons waait en voor onbepaalde tijd! Corona bepaalt de wereld voorlopig wat minder, laten we hopen dat dat zo blijft! En hopelijk gaat die gekke Putin ook een keer ophouden, want dat blijft nog wel een zorg voor ons (en de wereld).

Wij zijn Steven en Ellen. Passie voor zeilen en reizen, een mooie combinatie! Aangewakkerd door ons leven lang zeilen en een lange reis van twee jaar met onze drie kinderen, nu ruim 15 jaar geleden. Oh ja, en we hebben nog een nieuwe medepassagier sinds twee maanden, onze scheepskat Noa. Benieuwd of ook zij zeebenen heeft :-)

3 jaar geleden gestopt met ons werk en de 10-jarige herbouw van ons droomschip fantastisch afgerond. Nu op pad en weer mooie landen ontdekken en nieuwe ervaringen opdoen.

Rommelige tijden trouwens momenteel, want er moeten laatste zaken geregeld worden zodat we ook echt kunnen vertrekken. We merken steeds dat we eigenlijk nooit klaar zijn om weg te gaan, dus....op een gegeven moment gewoon gáán. Dat zal begin juni 2022 worden. Loslaten blijft toch altijd weer lastig :-)

We willen iedereen graag  op de hoogte houden van ons en onze belevenissen. Verhalen, foto's en video's zullen verschijnen. Ook zie je waar we ergens zijn. Wil je bericht ontvangen wanneer er iets nieuws te lezen of te zien is, dan kun je je mailadres invullen. En als klap op de vuurpijl, een korte blik op het weer dat we hebben ;-) Of dit platform de goede keus is, zullen we in de toekomst ervaren.

We brengen deze laatste weken door voor anker in IJsseloog, een kunstmatig eiland in het Ketelmeer, een prachtig natuurgebied. Met de dinghy naar de wal, waar ons autootje nog staat.