Nog maar 2 weken voor vertrek.

16 mei 2022 - IJsseloog, Nederland

Translate button below⬇️

Het is nu maandag 16 mei en twee weken geleden zijn we van onze winterligplaats op de IJssel bij Kampen (voor de Koggewer) vertrokken. Nu tot vertrek, begin juni, weer voor anker bij IJsseloog op het Ketelmeer.

Inmiddels prachtig zonnig weer gehad met zomerse temperaturen. Heerlijk om weer veel buiten te leven! Uitstekend ook om romp en dek van de Sensation grondig van het wintervuil  te verlossen. Ze ligt er weer schoon bij.

Op 8 mei een prachtige farewell-party met de familie gehad. Hoe fijn ze nog allemaal te zien en te spreken. Mooie speeches, prachtige kado's, en hints om ons ergens in het buitenland te willen opzoeken.

Ook is het nu steeds vaker afscheid nemen van vrienden. Maar ja, echt weg ben je tegenwoordig nou ook niet meer en dat maakt het toch wel weer wat gemakkelijker.

Verder zijn we nog bezig met de bootverzekering. Nou, daar wordt je niet echt vrolijk van. Het lijkt de bedoeling dat wereldzeilers niet meer geaccepteerd gaan worden, tenzij je een olicharg bent en dus bereid bent torenhoge premies te betalen met een wagonlading aan restricties en bewijsmateriaal :-(  Afijn, we hebben de moed nog niet helemaal opgegeven en zoeken en bellen nog door en verzamelen al het mogelijke bewijsmateriaal om een verzekeraar te kunnen overtuigen.

Het vaarplan ligt inmiddels ook klaar. Wat het eerste traject gaat worden hangt van het weer begin juni af. Of door het Engels Kanaal naar de Scilly Eilanden, of via Schotland, Caledonisch Kanaal, Ierse Zee naar de Scillies. We hopen op het tweede scenario want Schotland heeft vele jaren geleden een prachtige herinnering bij ons achter gelaten.