OEHHH BIJNA !!!

11 juni 2022 - IJsseloog, Nederland

Translate button below⬇️

Wat een leuke weken hebben we achter ons! Zoveel vrienden en familie nog ontmoet en zoveel gezelligheid en fijne gesprekken. Wat genieten om te vertrekken met al deze fijne herinneringen in onze achterzak.
Maar nu gaan we dan ook komende week ankerop. Nog een paar dagen voor de verse voorraad aan boord halen, nog een etentje met de kinderen aan boord en de auto overschrijven op de nieuwe eigenaar. Ordening aan boord zodat alles een zeevaste plek krijgt…Dan zijn we los van alles en vertrekken we naar IJmuiden.
De verzekering is gelukt (!) al moet je tegenwoordig heel veel bewijs aandragen dat je er alles aan gedaan hebt om het risico zo klein mogelijk te houden. Zeker terecht maar wel veel meer gedoe dan in het verleden. Ook moet je iedere keer een update geven van je vaarplan en dan mag je hopen dat dat weer geaccepteerd wordt voordat je je weg kan vervolgen. We zullen zien hoe dat in de praktijk werkt en of dat niet teveel belemmering gaat geven. We zijn immers op zoek naar zoveel mogelijk vrijheid en niet al te veel gedoe :-)

Dat is nu allemaal achter de rug en we kunnen eindelijk de zeilen gaan hijsen!
Spannend maar nieuwsgierig het nieuwe avontuur tegemoet!

1. Ellis Hetebrij:
    11 juni 2022
    Haaaa, wat een vooruitzicht na deze intensieve voorbereiding.
    Wij wensen jullie behouden vaart.
    Veel liefs,
    Ellis & Jan
  2. Annelies en Jorrit:
    11 juni 2022
    Fijn dat de verzekering gelukt is, een goede vaart en kom behouden weer thuis.
  3. Ellemieke:
    13 juni 2022
    Ha familie!!! Wat leuk om jullie te lezen en ‘te zien’ en wat is ie moooooooi. Heb ik goed begrepen dat jullie vertrek via Amsterdam is :-)?
  4. Steven en Ellen:
    14 juni 2022
    Ja klopt! Ergens begin volgende week. We bellen je.
  5. Henk van der linde:
    18 juni 2022
    Ik wens jullie steven en Ellen een behouden vaart en veel geluk en ik spreek je een maandag
  6. Heleen:
    24 juni 2022
    Wauw Steven en Ellen daar gaan jullie dan. Wat een prachtig schip. We wensen jullie een behouden vaart en vooral een hele mooie tocht samen. Wat een avontuur
  7. Dorien Boschman:
    26 juni 2022
    Hoy Steven en Ellen
    Fijn voor jullie dat jullie nu eindelijk mogen beginnen aan deze zo fel begeerde reis .
    Heel véél geluk hierbij en geniet ervan
    Appie en Dorien